Itsenäisyyden ulkoistamisesta PDF Tulosta Sähköposti

Itsenäisyyden ulkoistamisesta Vasen Suora 1/2010

Privatisoiminen ja ulkoistaminen alkavat näyttää todelliset kasvonsa. Kansanterveyttä vievät pörssiin yksityiset yhtiöt.

Karjaan valelääkäri oli ruotsalaisen Mehiläisen keikkalääkäri. Mehiläisessä on myös hoitaja tappanut potilaita.

Yksityinen MedOne hoitaa terveyskeskuksia lääketieteen kandidaateilla mutta perii kunnilta maksun oikeiden lääkäreiden palkioiden mukaan.

Pörssiyhtiö Suomen Terveystalo omasta puolestaan haluaa privatisoidan vanhusten hoivan.

Keravan kaupunki on ollut valmis kustantamaan verovaroista 300 000 euroa yksityisessä Pulssissa epäonnistuneen laihdutusleikkauksen jälkiseurauksista.

Kansanterveyden pörssittäminen on köyhien kyykyttämistä. Ykstyisten yhtiöiden voitot maksetaan julkisten palvelujen heikennyksinä.

Finnairin alasajo

 

 

Räikein esimerkki ulkoistamisen sairaasta luonteesta on kansallisvarallisuuteemme kuuluva Finnair, joka möi yhden päivän varoitusajalla maapalveluhenkilökuntansa yksityiselle reppufirmalle.  Käynnissä on ilmeisesti Finnairin brändin tarkoituksellinen mustaaminen, jonka taustalla voi olla katala suunnitelma: yhtiötä ollaan myymässä ulkomaiseen (Lufthansan) omistukseen. Halvalla menee, tällä menolla.

 

Maapalvelujen henkilöstön myynti oli ilmeisesti kauppa, jossa ulkoistettujen matkatavarapalvelujen uusi palvelutoimittaja (Barona) kerää voitot ja jonka ehtojen matkatavaroiden jälkilähetykset matkustajille tulevat edelleen maksuun ulkoistajalle (Finnair). Se muistuttaa USA:n pankkikriisin toimintamallia: voitot privatisoidaan bankstereille ja tappiot kansallistetaan valtiolle.

 

Reaalikapitalismi toimii niin, että pankkirosvot kuittaavat itselleen lamavuodelta 2009 kaikkien aikojen suurimmat palkkiot eli bonukset riskinotosta, jonka on tehnyt mahdolliseksi julkisen vallan setelirahoitus. USA:n valtio painaa katteetonta rahaa bankstereiden keinottelun rahoitukseksi.

 

Ulkoistettu ulkopolitiikka

Oma ulkopolitiikka on yksi itsenäisen valtion tärkeimmistä tunnusmerkeistä.

 

”Kekkosen ajan” saatanallistamisessa ei väsytä muistuttamaan siitä, miten Kekkonen yksin, ilman todistajia, keskusteli Suomen ja Neuvostoliiton suhteista - eli ulkopolitiikasta - pahan valtakunnan johtajien kanssa.  

 

Miksi ei yksin käytävien keskustelujen saatanallistamista uloteta nykyaikaan?  

 

EU:n uuden perustuslain mukaanhan valtionpäämiesten Eurooppa-neuvosto voi tehdä sitovia päätöksiä yhteisestä ulkopolitiikasta. Se voi jopa päättää vain 27 ihmisen kesken - puolen miljardin ihmisen - tehdä EU:sta sotaliiton! Jäsenmailla ei ole enää omaa ulkopolitiikkaa, paitsi että suurilla mailla tietysti on oma ulkopolitiikka myös pienten maiden puolesta.

 

Eurooppa-neuvoston keskustelut ovat salaisia, eivätkä valtionpäämiehet saa kertoa niistä edustamilleen kansoille. EU sinetöi huulet kokousten jälkeen.

 

Vanhasen hallitus haluaa, että Suomea edustaa näissä kokouksissa pääministeri. Jos Suomessa olisi omaa halua, EU voitaisiin panna kattamaan lautanen myös Suomen kansan valitsemalle presidentille teon alla oleva euroliittovaltion ulkopoliittisiin päivällispöytiin. Salassa ja yksin ei ole demokratiaa. Kaksin aina kaunihimpi.

 

EU:n ulkopolitiikka

EU:n perustuslaki ei kiellä Suomen presidenttiä osallistumasta kokouksiin, joissa päätetään esimerkiksi ulkopolitiikkamme tärkeimmästä asiasta: Venäjä-suhteista.

 

Sen haluaa kieltää Vanhasen hallitus, joka on valmis viemään Suomen presidentiltä Suomen perustuslakiin kirjatun ulkopoliittisen lautasen ja antamaan hänen valtansa Bryssälän presidentille ja EU:n uuden perustuslain mukaan perustettavalle yleisliittolaiselle Eukkulan yhteiselle ulkoministeriölle.

 

Pääministerin yksinvaltaa puhua Suomen nimissä EU:ssa perustellaan parlamentarismilla. Se ei kuitenkaan ole demokratian ainoat mitta. Esimerkiksi USA:ssa tullaan toimeen presidentillä ilman pääministeriä, eikä se ole syy, jonka perusteella USA ei ole demokraattinen valtio. On muita syitä.

 

Historia opettaa, että Suomen ei pidä antaa Venäjä-suhteitaan vieraiden valtioiden hoitoon. Sen varjopuolista saatiin jo esimakua Georgian 070808-kriisistä, jossa ulkoministeri Stubb hätäisillä lausunnoillaan oli kytkeä Suomen - perusteettomasti - Venäjän vastaiseen rintamaan.

 

Ei Natolle

Nykyhallituksen ohjelmaan ei ole kirjattu ”puolueettomuutta” eikä enää edes ”sotilaallista liittoutumattomuutta”. Se on asia, josta Suomen media vaikenee yhteistuumin eliitin kanssa.

  

Hyväksymällä ulkopolitiikan peruslinjasta luopumisen keskusta on antanut periksi transatlanttisille kokoomusvoimille, noille kansakunnan partureille.

 

Se älköön estäkö Suomen kansaa muodostamasta viisasta kansalaismielipidettä: ei (EU-)provokaatioille Venäjän suhteen. Siis ei Natolle.